Κατά τις ημέρες του Πάσχα, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour, διαφήμιζε έντονα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης την πώληση, σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, αρνιού προς 5,99 ευρώ και κατσικιού προς 6,99 ευρώ το κιλό. Παράλληλα, και ανεξάρτητα από την ευρύτερη καμπάνια, η ίδια εταιρεία διέθεσε το Σάββατο 8 Απριλίου μέσω της εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ εκπτωτικό κουπόνι 15 ευρώ για την αγορά αμνοεριφίου, ή 7 Ευρώ για την αγορά μισού αμνοεριφίου.
Τις τελευταίες μέρες των γιορτών καταγγέλθηκε ότι πολλές εταιρείες σούπερ μάρκετ, μεταξύ αυτών και η Carrefour, δεν είχαν να διαθέσουν τα αντίστοιχα προϊόντα καθώς αυτά είχαν εξαντληθεί. Ερευνήσαμε τις αγορές-πωλήσεις αμνοεριφίων συγκριτικά με το 2011. Από την έρευνα προκύπτει ότι ενώ όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προέβησαν σε αγορά περισσότερων ποσοτήτων για το 2012 (σε σχέση με το 2011), γεγονός που συνάδει και με τις διαφημιστικές τους καμπάνιες, ειδικά η εταιρεία Carrefour αγόρασε λιγότερες ποσότητες από την περασμένη χρονιά, τη στιγμή που είχε μία από τις πιο έντονες καμπάνιες επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό.
Οι υποβληθείσες καταγγελίες και τα στοιχεία που συλλέξαμε τα διαβιβάσαμε στην αρμόδια Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για να ερευνήσει ενδεχόμενη αθέμιτη εμπορική πρακτική εκ μέρους της εταιρείας Carrefour με σκοπό την προσέλκυση πελατείας στα καταστήματά της και την παραπλάνηση του καταναλωτή ότι σε αυτά θα εύρισκε φθηνά αμνοερίφια, ενώ δεν είχε κάνει τις ανάλογες, με τη διαφημιστική της καμπάνια, προμήθειες.
Δημοσιοποιούμε τα συγκεντρωτικά στοιχεία αγορών-πωλήσεων αμνοεριφίων στα σούπερ μάρκετ τα έτη 2011 και 2012.
Αθήνα 14-5-2012
Ο Αναπληρωτής Υπουργός
Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Σωκράτης Ξυνίδης